So I got my boots on

Alla planer för dagen vart bara rent utav skit.

Vi åkte till Farsta för att min syster skulle göra en sak, efter det åkte vi in till stan och fikade samt kollade på klockan jag skulle få. Sen innan vi åkte hem så tog jag med mamma och pappa in till butiken igen och sa att jag ville ha den idag. Så jag har en ny klocka nu, den var visserligen på rea men jag tyckte den va snygg haha.

Men min pappa är rätt roligt ibland, jag berättade vad den kosta (innan vi köpte den) och han sa att "det är fan inga pengar alls".
Men sen ville han ingå en deal med mig iallafall, så han sa att om jag inte använde datorn eller kollade något på TV under hela onsdagen, så skulle jag få klockan. Jag klarade min dela avtalet och han höll sin del.

Men iallafall, så vi står i kön och ska betala klockan då tjejen i kassa frågar om vi vill ha försäkring på klockan. Försäkringen kostade bara 70kronor men pappa kollade på mig och sen till tjejen i kassan och sa "nej det behövs inte, klockan kostar ju ingenting, går den sönder så går den sönder. Då köper man bara en ny". Jag kunde nästan inte hålla mig för skratt när han sa det. Han sa det i en sån rolig ton, det går verkligen inte att förklara hur roligt det var.

Har inga bilder från dagen eftersom att mina kamera är urladdad. Men får fixa en bild på klockan sen och resten av sakerna som vi köpte inför resan idag och när vi var i Gävle.

En annan rätt sjuk grej med klockan jag köpte, hon i kassen satte på den runt min handled så hon visste hur mycket som behövdes förkortas (vilket var en hel del, har väligt smala handleder). Sen hade jag klockan på mig resten av dagen, så skulle jag ta av mig den. Och jag fick inte av skiten! Hur jag än vände och vred på den så gick den inte att få av. Jag fick sån himla panik.
Sen kom min syster och även hon försökte ta av den, det tog en stund men sen fick hon upp den. Dum som jag är satte jag på mig den igen och fick inte av den haha. Men nu har jag lärt mig hur jag ska göra utan att bryta en nagel eller så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0