Mountain Lion

Sitter och "chattar" med min värdfamilj från USA just nu.
Vi har typ kommit fram till att vi ska åka till Grand Canyon någon dag och även att vi kanske ska Campa. Haha det var något som värdmamman är jättesugen på.

Men när vi pratade om just campa, så frågade jag om vilka vilda djur de finns där. Han sa att de finns kaniner, älgar, bävrar, renar och även något som kallas "Mountain Lion". Det tyckte jag lät väldigt farligt haha, frågade om dom var farliga. Men dom är tydligen väldigt bra på att gömma sig så man ser dom knappt och dom var inte så farliga, dom springer ifrån om dom ser människor tydligen. 

På bilden är det en så kallad "Mountain Lion". Ser farliga ut i alla fall haha.
 

Haha jag frågade hur det kom sig att dom valde sig att ta emot en utbytesstudent. och de visar sig att hennes Sister-in-law jobbar med utbytesstudenter och hon berättade för Annie att de är en svensk flicka som ville komma. Så hennes sister-in-law frågade om Annie kännde någon som ville ta emot henne, och då sa Annie: Henne vill jag ha!
Hon vill ju gärna lära sig bättre svenska, hon har vart i Sverige förr och har tyckt att alla var så öppna mot henne, så nu vill hon vara de till någon annan. Så jag tror nog jag har kommit till en bra familj.

Ska fortsätta prata med henne och honom nu, så uppdaterar kanske lite mer senare om de kommer upp något mer intressant :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0