In swedish!

Så idag när vi var i kyrkan så var vi tvugna att prata inför ALLA. Och jag var ju självklart den första.. jippi liksom. Freakade ur lite men de funka

sen när vi va klara med första delen av kyrkan (de är tre delar, alltså tre timmar) så kommer två killar fram till mig, märker inte att ena snackar med mig, sen inser jag de o går fram.
Först killen säger är: Kommer du från Stockholm?   HAN SA DE PÅ SVENSKA!!!
fatta vilken chock jag fick.

Så prata vi en stund o de visa sig att han kom från Jönköping och är 19år gammal, minns inte hans namn dock haha. Han frågade lite om vilken skola jag går i, hur länge jag vart här, när jag åker hem osv. Sen sa han att han typ liiite kände igen Annie (min värdmamma), hon va då en bit ifrån och hörde inte detta.

Men sen kommer hon fram o vi alla tre snackar svenska (hans polare fattar nada), dom pratar en stund, och han frågar vart i Sverige annie va på mission (det var 10 ÅR SEN!) och hon säger alla städer, där ibland Jönköping (vilket killen kommer ifrån)
Dom börjar sedan prata, helt random, om folk från kyrkan där. Helt plötsligt visar de sig att Annie, FÖR 10ÅR SEN, hade sovit över hos hans familj hahaha. De är en lång men rolig story bakom hela detta, men orkar itne skriva de. Men iaf, hans pappa är högsta prästen där och erbjöd henne rum o mat typ haha.

Iaf, de va heeelt INSANE haha. Söt v han iaf hahahaha :$

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0